Link’s Awakening, un clàssic de la Game Boy

6 Abril, 2011

Si em preguntessin pels meus jocs preferits per consola, que són ben pocs doncs no és que sigui un gran jugador, és ben segur que entre ells estarien els jocs de la saga The Legend of Zelda. De fet, l’ultim joc que recordo haver acabat, quan vaig estrenar la meva Wii, va ser el Twilight Princess, i en guardo molt bon record.
Fa poc, via Twitter vaig conèixer la pàgina Game Boy Online, on pots jugar a molts jocs de la mítica consola portàtil de Nintendo, i un d’ells era el Link’s Awakening… no em vaig poder estar!

La veritat és que vaig jugar una miqueta i ho vaig deixar, però ahir em va vindre l’antull de jugar-hi, vaig buscar l’emulador Visual Boy Advance, una rom del joc i m’hi vaig posar amb totes les ganes. i és que per aquest joc no passen els anys, sembla fet a mida, els gràfics que podrien resultar antiquats, en tractar-se de super deformeds, no queden malament i la música, és el clàssic tema de The Legend of Zelda, que fa que tot sigui nostàlgia.

The Legend of Zelda: Link’s Awakening (Nintendo, 1993) ens explica una història que podia haver estat escrita per Christopher Nolan, i ens fem càrrec d’ajudar a Link, el protagonista etern de la saga, a marxar d’una illa on es desperta després de que el seu vaixell naufragui. Un mussol l’anirà guiant en la cerca de vuit instruments que han de servir per despertar al Wind Fish, que sembla ser l’únic ésser de l’illa que el pot ajudar.

Si el vau jugar en el seu dia, redescobriu-lo, a poc que us agradin aquest tipus de jocs, us veureu enganxats. Si no el vau jugar, descobriu-lo! Que no us faci mandra, llegiu el que diuen els personatges i aneu resolent els puzles que el joc proposa… no podreu parar!

4 Respostes to “Link’s Awakening, un clàssic de la Game Boy”

  1. Marcusen Says:

    Obra mestra indiscutible del gènere, on a més van treure suc al petit xip encarregat de la música de la tan estimada Game Boy Totxo: http://bit.ly/7O97ng i http://bit.ly/8Xgt4z

    • Yaiba Says:

      Bones, Marcusen! Ja et trobava a faltar en aquest article! Algunes curiositats sobre el joc?

      • Marcusen Says:

        Doncs es el Zelda que va servir de “plantilla” per fer l’Ocarina of Time i següents.
        Com a curiositat, el joc inclou algunes parts en que es juga com si fos un plataformes, fins i tot en un parell de monstres finals. Probablement una reminiscència de Zelda 2 per NES.
        Per acabar, a Link’s Awakening hi ha una pila de cameos de Kaeru no Tame, un joc de GB dels mateixos creadors, amb el que comparteix el fet de jugar-se tant en vista aèria com lateral. http://bit.ly/i48EC0

      • Marcusen Says:

        Ah! I el guió està inspirat… en Twin Peaks! http://bit.ly/ehJYZR


Deixa un comentari